Opublikowane: 2012-04-01

Wytyczne stosowania georadaru GPR podczas inspekcji mostów żelbetowych – metoda odbić

Łukasz Topczewski

Abstrakt

W pracy przedstawiono stan wiedzy oraz wyniki badań doświadczalnych konstrukcji żelbetowych i z betonu sprężonego metodą georadarową. Badania przeprowadzono metodą odbiciową (refleksyjną) za pomocą systemu radarowego SIR-20 wraz z zestawem anten o częstotliwościach centralnych 1,6 GHz oraz 2,6 GHz. Wyniki wskazały możliwe obszary zastosowań badań georadarowych przy ocenie stanu technicznego obiektów mostowych z żelbetu oraz betonu sprężonego. Szczególną uwagę poświęcono na przedstawienie wytycznych, jak tę technikę zastosować w praktyce. Podano zalecenia dotyczące wszystkich etapów badania z wykorzystaniem georadaru, w tym w zakresie planowania, ograniczeń i wymagań praktycznych, warunków dostępu do konstrukcji oraz właściwych procedur zbierania i analizy danych.

Słowa kluczowe:

badania nieniszczące, georadar, GPR, ocena stanu konstrukcji, wykrywanie defektów

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Topczewski, Łukasz. (2012). Wytyczne stosowania georadaru GPR podczas inspekcji mostów żelbetowych – metoda odbić. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 11(4), 329–343. https://doi.org/10.7409/rabdim.012.005

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.