Opublikowane: 2011-04-01

Badania terenowe przemieszczeniowych pali i kolumn wkręcanych typu SDP i SDC

Adam Krasiński

Abstrakt

Przedmiotem pracy są badania pali i kolumn wkręcanych na terenowym poletku doświadczalnym, zorganizowanym na terenie Żuław Wiślanych przy okazji budowy obwodnicy drogowej Pruszcza Gdańskiego. Rozpatrywany rejon charakteryzuje się niekorzystnymi warunkami geotechnicznymi podłoża gruntowego, wymagającymi użycia pali lub kolumn betonowych. Na poletku wykonano dwie kolumny wkręcane SDC i dwa pale wkręcane SDP o średnicy 360 mm i o różnych długościach. Badania nośności kolumn i pali przeprowadzono z wykorzystaniem systemu pomiarowego do rejestracji pionowego rozkładu siły wzdłuż trzonów pali i kolumn, co następnie pozwoliło na oddzielne określenie oporów gruntu wzdłuż pobocznicy i pod podstawami. Badania kolumn i pali powiązano z badaniami CPTU podłoża gruntowego i pomiarami oporów wkręcania świdra formującego. W artykule opisano przebieg badań na rozpatrywanym poletku doświadczalnym oraz zaprezentowano uzyskane wyniki wraz z ich krótką analizą.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Krasiński, A. (2011). Badania terenowe przemieszczeniowych pali i kolumn wkręcanych typu SDP i SDC. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 10(1-2), 21–58. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v10n1-2p21

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.