Badania terenowe przemieszczeniowych pali i kolumn wkręcanych typu SDP i SDC
Adam Krasiński
Abstrakt
Przedmiotem pracy są badania pali i kolumn wkręcanych na terenowym poletku doświadczalnym, zorganizowanym na terenie Żuław Wiślanych przy okazji budowy obwodnicy drogowej Pruszcza Gdańskiego. Rozpatrywany rejon charakteryzuje się niekorzystnymi warunkami geotechnicznymi podłoża gruntowego, wymagającymi użycia pali lub kolumn betonowych. Na poletku wykonano dwie kolumny wkręcane SDC i dwa pale wkręcane SDP o średnicy 360 mm i o różnych długościach. Badania nośności kolumn i pali przeprowadzono z wykorzystaniem systemu pomiarowego do rejestracji pionowego rozkładu siły wzdłuż trzonów pali i kolumn, co następnie pozwoliło na oddzielne określenie oporów gruntu wzdłuż pobocznicy i pod podstawami. Badania kolumn i pali powiązano z badaniami CPTU podłoża gruntowego i pomiarami oporów wkręcania świdra formującego. W artykule opisano przebieg badań na rozpatrywanym poletku doświadczalnym oraz zaprezentowano uzyskane wyniki wraz z ich krótką analizą.
Krasiński, A. (2011). Badania terenowe przemieszczeniowych pali i kolumn wkręcanych typu SDP i SDC. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 10(1-2), 21–58. Pobrano z https://rabdim.pl/index.php/rb/article/view/v10n1-2p21