12, 4, 2013, 385-410
Adjustment of the existing structures located on the trunk railway line CMK to accommodate high-speed rail (HSR) based on theoretical and experimental analyses
Abstract
Keywords
References
Szcześniak W.: Wzajemne oddziaływania w układzie pojazd-tor kloejowy-podtorze-podłoże gruntowe. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Budownictwo, 129, 1995, 1-220
Szcześniak W.: Inercyjne obciążenia ruchome na belkach i płytach - przegląd podstawowych pozycji literatury. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Budownictwo, 112, 1990, 7-75
Klasztorny M.: Dynamika mostów belkowych obciążonych pociągami szybkobieżnymi. WNT, Warszawa 2005
Bajer Cz., Dyniewicz B.: Numerical Analysis of Vibrations of Structures under Moving Inertial Load. Springer Berlin Heidelberg, 65, 2012
Barczenkov A.G.: Dinamiczeskij rozcziot avtodorożnych mostow. Transport, Moskwa, 1976
Karaś S.: Współczynniki dynamiczne obciążeń kolejowych w PN-EN 1991-2. Drogownictwo, LXVI, 4, 2011, 135-140
Paultre P., Chaallal O., Proulx J.: Bridge dynamics and dynamic amplification factor – a review of analytical and experimental findings. Canadian Journal of Civil Engineering, 19, 1992, 260-278
Karoumi R., Liljencranz A., Carlsson F.: Assessment of Actual Traffic Loads Using B-WIM, Site Specific Characteristic Load from Collected Data & Statistical Evaluation of Dynamic Amplification Factors, in: Sustainable Bridges – European Integrated Research Project, 2007
Apanas L., Sturzbecher K.: Analiza dynamiczna kolejowego wiaduktu kratowego w związku z dostosowaniem do przejazdu pociągów z dużymi prędkościami. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej, 5, 2009, 9-33
Niemierko A.: Ocena możliwości zwiększenia prędkości pociągów powyżej 160 km/h na obiektach CMK na podstawie badań dynamicznych. Prace IBDiM, 3-4, 1996, 37-104
Karlikowski J., Wołowicki W.: Metodyka badan mostów i wiaduktów na linii E-65 (CMK) w celu ich dostosowania do ruchu pociągów z dużymi prędkościami. XV Seminarium „Współczesne metody wzmacniania
i przebudowy mostów”, Poznań-Rosnówko, 2005, 96-104
Bień J., Olofsson J., Elfgren L.: Assessment for Future Traffic Demands and Longer Lives, in: Sustainable Bridges – European Integrated Research Project. Dolnoslaskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2007, 29-49
Apanas L., Jankowiak I.: Ocena możliwości modernizacji wiaduktów z prefabrykatów typu PW/SW
w związku z dostosowaniem ich do ruchu pociągów
z prędkością 200/250 km/h. XV Seminarium ZMRP „Współczesne metody wzmacniania i przebudowy mostów”, Poznań-Rosnówko, 2005, 5-15
Jankowiak I., Karlikowski J.: Ocena przydatności istniejących na linii E-65 przęseł płytowych o Lt=10÷12 m
do ruchu pociągów z prędkością do 250 km/h. XV seminarium ZMRP „Współczesne metody wzmacniania i przebudowy mostów”, Poznań-Rosnówko, 2005, 79-90
Madaj A.: Ocena przydatności do dalszej eksploatacji podpór obiektów inżynierskich na przewidzianym do modernizacji odcinku linii kolejowej E-65. XV Seminarium ZMRP „Współczesne metody wzmacniania i przebudowy mostów”, Poznań-Rosnówko, 2005, 136-145
Skierski W., Sturzbecher K.: Modernizacja przęseł zespolonych w celu ich dostosowania do ruchu pociągów z dużymi prędkościami. XV Seminarium ZMRP „Współczesne metody wzmacniania i przebudowy mostów”, Poznań-Rosnówko, 2005, 214-220
Żółtowski K., Kozakiewicz A., Romaszkiewicz T., Szafrański M., Madaj A., Falkiewicz R., Raduszkiewicz K., Redzimski K.: Przebudowa mostu kolejowego przez rzekę Pilicę z przystosowaniem do dużych prędkości. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej, 8, 2010, 289-299
Wysokowski A., Howis J., Kubiak Z.: Historia przepustów w infrastrukturze komunikacyjnej. Inżynier Budownictwa, 62, 5, 2009, 50-54
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30.05.2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 63 poz. 735)
Furtak K., Wrana B.: Mosty zintegrowane. WKŁ, Warszawa 2005
Dyniewicz B., Bajer Cz.: Symulacja komputerowa ruchomych obciążeń inercyjnych. Drogi i Mosty, 9, 1, 2010, 5-29