Opublikowane: 2016-03-31

Ocena maksymalnej siły osiowej działającej na powłokę cylindryczną w aspekcie wytrzymałości
i stateczności przy rozmytych wartościach jej charakterystyk geometrycznych

Valeriy Baranenko , Denys Volchok

Abstrakt

Praca poświęcona jest zastosowaniu teorii zbiorów rozmytych do wyznaczania maksymalnej wartości siły wzdłużnej, działającej na gładką powłokę cylindryczną, przegubowo podpartą na końcach, w aspekcie stateczności i wytrzymałości przy rozmytej informacji o charakterystykach geometrycznych promienia i grubości powłoki. Sformułowane zadania optymalizacji odnoszą się do klasy CCP – modeli programowania rozmytego (ang. chance constrained programming). Został opracowany algorytm modelowania symulacyjnego z wykorzystaniem metody Monte Carlo. Przeprowadzono eksperymenty obliczeniowe. Przedstawiona metoda może znaleźć zastosowanie przy projektowaniu mostów i dróg szynowych w warunkach niepełnych lub zmiennych w czasie danych zadania.

Słowa kluczowe:

modelowanie, powłoka, rozmyta informacja

Podobne artykuły

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Baranenko, V., & Volchok, D. (2016). Ocena maksymalnej siły osiowej działającej na powłokę cylindryczną w aspekcie wytrzymałości<br />i stateczności przy rozmytych wartościach jej charakterystyk geometrycznych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 15(1), 71–81. https://doi.org/10.7409/rabdim.016.005

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.