Opublikowane: 2014-02-01

Zastosowanie popiołu lotnego wapiennego jako aktywnego składnika spoiw drogowych

Tomasz Baran , Albin Garbacik , Katarzyna Synowiec , Aleksandra Żak

Abstrakt

W artykule przeanalizowano formalne uwarunkowania wykorzystania popiołu lotnego wapiennego jako aktywnego składnika pucolanowo-hydraulicznego cementów i spoiw. Analizę w tym zakresie udokumentowano wynikami badań drogowych spoiw wiążących oraz cementów murarskich zawierających popiół lotny wapienny z Elektrowni Bełchatów. Badano spoiwa i cementy z różną zawartością tego popiołu. Przedmiotem badań objęto również spoiwa zawierające mieszaniny popiołów z różnych technologii spalania: popiołu wapiennego, krzemionkowego oraz popiołu lotnego z kotłów fluidalnych. Zakres badań uwzględniał podstawowe właściwości normowe drogowych spoiw hydraulicznych i cementów murarskich. Wyniki badań potwierdziły, że popiół lotny wapienny Bełchatów może stanowić efektywny składnik cementów i spoiw hydraulicznych, produkowanych według obowiązujących norm i aprobat technicznych.

Słowa kluczowe:

cement murarski, drogowe spoiwo hydrauliczne, popiół lotny wapienny

Podobne artykuły

<< < 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Baran, T., Garbacik, A., Synowiec, K., & Żak, A. (2014). Zastosowanie popiołu lotnego wapiennego jako aktywnego składnika spoiw drogowych. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 12(1), 17–29. https://doi.org/10.7409/rabdim.013.002

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.