Opublikowane: 2019-03-31

Przebudowa dróg o nawierzchni betonowej na przykładzie dróg wojewódzkich nr 102 i 142

Paweł Mieczkowski , Stanisław Majer , Bartosz Budziński

Abstrakt

W artykule opisano sposób wykonania remontów na dwóch drogach wojewódzkich w województwie zachodniopomorskim. W roku 2017 na dwóch fragmentach tych dróg rozpoczęto ich przebudowę. W obu przypadkach zastosowano całkowicie odmienne technologie. Na drodze wojewódzkiej nr 142 o długości niemal 20 km wybrano metodę kruszenia na miejscu z użyciem technologii rubblizingu. W drugim przypadku zdecydowano się na pozostawienie istniejącej nawierzchni wykorzystując warstwę mieszanki mineralno-asfaltowej przeciwdziałającej powstawaniu spękań odbitych. W artykule przedstawiono wady i zalety poszczególnych technologii, a także problemy, które dostrzeżono podczas realizacji remontów.

Słowa kluczowe:

nawierzchnie betonowe, rubblizing (rozkruszanie), SAMI (warstwa pośrednia absorbująca naprężenia), spękania odbite.

Podobne artykuły

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Mieczkowski, P., Majer, S., & Budziński, B. (2019). Przebudowa dróg o nawierzchni betonowej na przykładzie dróg wojewódzkich nr 102 i 142. Roads and Bridges - Drogi I Mosty, 18(1), 25–38. https://doi.org/10.7409/rabdim.019.002

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.